Estoy Vivo!

20/2-2009  Pa planet till franrkike paris, ca 8:00
Klockan ar nu ca 8 och beraknad ankomst till frankrike var 9:05 fast vi lamnade arlanda nagot senare pga isbildning pa rvingarna. Hela min familj foljde med till flygplatsen for att saga hejda forutom krister som jag ju tog avsked till igar eftersom han skaresa till alperna och sitter pa bussen dit nu. Tjejerna verkar jattegulliga aven om de har rest mer an mig. Jag ar lite orolig over flyget fran atlanta till wquito men hoppas pa det basta med bagage och boardingpass och allt vad det ar. Vi tjejer lyckades iaf sitta bredvid varandra pa planet och har just atit lite frukost. Nu har resan borjat!
12:30 pa planet till atlanta, USA
Nu har vi akt fran frankrike och allt har gatt utan problem och vi fick sitta tillsammans pa det har flyuget ocksa, allra langst bak. Vi har haft det lite turbulent fram och tillbaka nu, jag har varit ganska orolig speciellt eftersom man hor flygvardinnorna prata om folket som ar uppe och gar trots att kaptenen bett os att spanna sakerhetsbaltena... Kallar dem dumma och sager att de far "skylla sig sjalva", och dessutom var de oroliga att de som gick pa toa skulle do darinne - uschi! Jaja, hoppas det ar over nu men horde flygvardninnorna saga "its gonna get a lot worse, too." suck.
21/2 ca 01:32
Nu ar vi framme pa vandrarhemmet dar vi tre delar rum. Stafckars louise vaska var kvar i atlanta, forhoppningsvis far hon den snart, vi far se. Natti!
ca 15.00
Nu ska vi snart ha ett mote angaende resan for att fa lite mer info sa det blir bra, dagen har flutit pa bra, vi har varit i mariscal (tursitomrade) och Quitos gamla stadsdel. Lunchade pa ett ok stalle.
ca 21:30
Idag har jag lyckats ringa hem och prata med bade mamma och pappa samt fatt svar pa sms fran sotnosen. Tyvarr tog mina pengar darmed ocksa slut - dyrt som attan ar det att ringa hem! Jag maste erkanna att jag har lite hemlangtan, saknar alla vanner och familjen och sa aven om jag har det jattebra har =) Var guide Daniel ar en oerhort trevlig ecuadorian som har mycket kunskap at bjuda pa. Han visade oss till en resturang idag som var trevlig och da fick jag chans att prata med hnom lite mer, vilket var valdig intressant. Just nu har vi musikanter som spelar utanfor hotellrummet, valdig mysigt faktiskt! ... sen har vi dansat salsa ocksa, det var ganska spannande och jag hoppas att vi far gora lite mer roliga saker snart =)
22/2 ca 15:45
Idag har vi varit i Ambato, ca 2,5h bussfard fran Quito. VI skulle egentligen ha akt till "la mitad del mundo" men eftersom det ar carnival (hogtid) har i ecuador tyckte guiderna att vi skulle passa pa att se den beromda paraden i ambato. Det var fullsmockat med folk och man sprutade skum iroliga farger pa varandra, aven om man inte kande varandra och vi vasterlanningar var speciellt utsatta tror jag ;) Det hela var mykt haftigt och paraden var supernice eftersom alla "floats" var gjorda av blommor elle mat! Det dansades och upptraddes av folk fran olika kulturer och delar av ecuador - superhaftigt! Man blev lite trott av varmen och trangseln bara. Efter lunchen fick vi ga runt i ett "typiskt" mercado med kott (i alla former) , frukter och juicer. Tyvarr kom jag pa forsent att det var agg i en dricka jag drack sa jag hoppas att jag inte blir sjuk! =( super god var den dock! Sen fick jag chansen att kopa rambutan ocksa, 8 for en dollar sa det var riktigt dyrt men jag hade inte hjarta att pruta for de var sa trevliga och sa kandes det valdigt mycket so malaysia ocksa..
Nej, nu ska vi ivag och ata lite middag tillsammans med nagra andra i resesallskapet, jag aterkommer med uppdateringar sa fort som mojligt =)


kramar!
Sofie

Kommentarer
Postat av: Sanna M familj

Vad skönt att du kommit fram som du skulle..Jag har tänkt på dig och hållt tummarna för att resan skulle gå bra. Det var fasligt vad du hunnit med på några dagar bara.. Full tempo tydligen.. Vi följer dig här i ny snöade RB var rädd om dig och ha det fantasiskt roligt och gör allt trevligt,och spännande som du inte skulle våga annars..(sett nått marsvin än?) Om kl är 08,00 i Sverige vad är den hos dig då??

2009-02-23 @ 08:48:53
URL: http://sannasnikita.blogg.se/
Postat av: Lollo

Tja bruden! Set låter himla najs där borta i sydamerika, med party och drinkar! Själv får jag hålla till godo med mina egna syd amerikaner som nu gett mig smeknamnet "La Lolo". Haha. Saknar dig redan!

2009-02-24 @ 22:27:40
URL: http://lony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0